Rezultati natječaja: RETROaktiv- nove umjetničke produkcije na temu aktivizma i građanskog otpora

Donosimo Vam rezultate natječaja SOLIDARNE u suradnji s udrugom Domino. Zahvaljujemo se svim pristiglim prijavama te smo imali težak zadatak izbora radova za izložbu.

Zahvaljujemo se svima na sudjelovanju u RETROaktivu - natječaju za nove umjetničke produkcije na temu aktivizma i građanskog otpora.

Komisija u sastavu Marina Škrabalo (Zaklada Solidarna i GONG), Zvonimir Dobrović (Domino) i Martina Kontošić (Kurziv) odabrala je za produkciju te izlaganje na izložbi radove Ivane Armanini "Zidovi" , Jasne Jasne Žmak "Ja sam budućnost"  i performans, "Never again. Never. Again?" Elme Selman.

"Zidovi" i "Ja sam budućnost" dva su po svom senzibilitetu i izričaju potpuno različita rada pa ipak su jednako uspješno odgovorili na natječajni zadatak poštujući temu, produkcijske okvire i vremensko ograničenje za izvedbu rada.


"Zidovi" pripadaju miljeu underground stripa, ali "klasična strip forma bit će ironizirana i dovedena do rubnog područja koje objedinjuje strip i apstrakciju, akciju, eksperiment, street art i grafizam. Underground govori iz pozicije otpora, a njegov jezik ima svijetlu tradiciju oštre, direktne i politički nekorektne poruke" I.A.. Rad će biti izveden u jumbo formatu i prilagođen prostoru izlaganja.

"Ja sam budućnost" se razvija iz audio rada koji na snažan i potresan način dotiče pitanja djelovanja i nedjelovanja u turbulentnom političkom kontekstu ove regije. Iako ne spominje konkretne akcije i pokrete rad "operira u polju spekulativne fikcije stvarajući prostor za zamišljanje jedne druge budućnosti, budućnosti kakvu bismo možda danas živjeli da svih tih pokreta nije bilo" J.J.Ž.

"Never again. Never. Again?" performans je koji problematizira snažnu izjavu koja se s vremenom, kao i ponavljanjem onoga što smo obećavali ostaviti iza sebe, pretvorila u floskulu. S jedne strane lijepeći naljepnice s ispisanim zločinima, a s druge strane ponavljajući ispisivanje kredom riječi Never Again, "zločini" ostaju, dok se "Never Again" sve više, repeticijom - gubi. Iza ovog performansa također ostaje i objekt te time rad nadograđuje dimenziju performansa te postaje i fizičkim dijelom izložbe.